Wednesday, February 25, 2009

Engineer

2hari lepas, saya dpt MC dr salah 1org budak saya yg telah tak dtg kerja 1migu katanya disebabkan keguguran. Tetapi MC tu mmg lah mengelirukan saya MC bertarikh 19Feb tp MC nya dari 16Feb???? setahu saya Doc tak akan/pernah memberi MC yg back date (menlanggar profesion mereka) jd nak tak nak dah lah kerja yg berlambak kerana nak buat proposal cost down kena lah saya turun ke clinic yg bukan clinic panel & bertanya dgn Doc tu sendiri..

Doc tu pun terperajat kenapa lah MC dia telah di engineer kan begitu sekali ..

Yg saya hairan, budak ni dah lah bekerja dlm Dept HR tp lain Sect dia di tugaskan ke Sect Gov. (buat report kastam & lain2 yg seumpamanya) kenapa dia berani buat:
1) engineer kan MC dia
2) tipu kata keguguran
3) sampai skr ni buat2 sakit dtg kerja pun berstokin&sweater

Cuba lah saudari & saudara pikir apa nak buat dgn budak mcm ni.. oleh kerana ni kes MENIPU jd DI terpaksa lah di buat.. dah lah kerja saya banyak ni tambah lagi beban (kalu silap teknik ada saya plk yg kena soal dgn MD & Dir)

Rasanya lah boleh tak ada engineer yg ciptakan topi yg bila kita interview org kita boleh tgk org ni perangai dia mcm ne?? bagus tak kerja nya??

---Fid--

2 comments:

DUNIA HUMAN RESOURCES (HR) said...

Fid,
tips untuk interview. Peram budak yang nak diinterview tu lama2 sikit kat meeting room, nanti keluar le perangai sebenar.

-Rosnah-

Atashi:- FID DESU said...

Ros..

Peram lama2 ada krng BEKU dlm bilik tu.. maksud awk biar dia sendirian pastu kita tgk dr cermin gitu??Hem! agaknya ada tak bomoh yg boleh telek ek?? ee mmg geram ni, nak tau dia dgn confidence nya tetap mengaku dia keguguran, saya dah ckp URT tu maksudnya hanya (batuk & selseme) rasanya budak ni otak dia ada kena GEGARAN masa Tsunami dulu lah.. cuba saya GEGAR kan balik