Tuesday, January 20, 2009

Employees

Kkd kita rasa kita betul2 cukup tertekan dari yg atas & yg di bawah jgk..ee

Kat office saya ni dari 1minggu lepas posa tahun lepas ada 1pekerja accident & tendon kaki nya bermasalah, selepas berada di hospital specialist selama 3hari dia telah di discharge, tapi malangnya sampai sekarang masih tidak naik kerja jugak.. saya telah melawat dia berkali2 bersama dgn supervisor nya & kita telah pun berjanji akan memberi dia lite duty tp sampai skr batang hidung pun tak nampak, gaji tetap berjalan ni.. yg hairannya datang ambil beg annual dinner boleh pulak dia datang ke office

Selepas hal accident ni ada plk hal pekerja yg ter siram dgn minyak panas & tersambar dgn api yg hairan nya pada hari ke 10 di hospital dia meraung2 depan doc yg nak buat kan skin grafting operation ke atas nya.. (bayangkan lah kakak yg dah berumur 48tahun menagis, gitulah dia) dia berjanji selapas pulang ke KGnya di pantai timur M'sai dia akan dapatkan rawatan susulan di Hosp Kuban Kerian, tp malangnya sampai skr dia tidak muncul .. ni pun 1 gaji tetap berjalan

Yang lagi 1 ni lagi menghairan kan.. dia pengsan di kilang rupa2 nya dia sekeluarga mengidap darah tinggi & kencing manis yg amat teruk & keluarga nya tanya dgn saya sapa nak jaga dia di hospital kalu dia asyik di tahan di hospital??

Medical Leave yg layak kita terima dalam 1tahun:
14hari utk yg bekerja <2tahhun
18hari utk yg bekerja 2tahun <5tahun
22hari utk yg berkerja 5tahun

Budak2 bertiga ni ada setakad hingga mid Feb'09 baru Medical Leave nya di abiskan, jd rumusan saya, kalu tak naik juga hingga 1Jul'2009, perkhidmatan mereka akan di tamatkan.Berita ni akan di sampai kan kepada mereka bertiga pada mid Feb'2009.

Nasihat saya lah, bila kita bekerja ni hendaklah dgn sepenuh hati, jiwa & raga, kalu setakad ingat Co akan perhatin pada kita , jangan harap lah..
Fid--

No comments: